2009 m. gruodžio 16 d., trečiadienis

Imbierinis namelis

Alright. Pagaliau padariau tai, apie ką svajojau kokius 5 metus :) Ir man pavyko!!! I did it I did it :) I am the master :) Tikrai labai džiaugiuosi, nes visus tuos metus man šitas reikalas atrodė mission impossible, ypatingai tas dalykas, kuris vadinamas glajumi ir kuris šitame reikale yra esminis. Apie ką aš čia.. Apie Kalėdinį imbierinį namelį :)

O istorija yra tokia. Pirmą kartą tokį namelį pamačiau seniai kažkokiame užsienietiškame žurnale. Man pasirodė pasakiškai gražus kalėdinis akcentas. Bet kadangi Lietuvoje tokių niekas nekepė, aš pasigrožėjau ir pamiršau. Prieš kokius 5 metus lietuviškuose žurnaluose ėmė rodytis šitų gražuolių receptai, bet tada man jie atrodė labai sudėtingi, o ypatingai mistinis buvo glajaus gaminimas :) Bet jau kirbėjo mintis, kad kada nors ir aš tokį turėsiu. Vis ieškojau kuo paprastesnio recepto, kaupiau žurnalus, bet vis neradau tinkamo mano kulinariniams sugebėjimams. Labai nemėgtu visokių "tirpinimų virš garų", "plakimų iki standžių putų", "lydymų" ir panašių dalykų. Ir radau tokį labai paprastą receptą! Tiesa, reikėjo šiek tiek plakti, bet I did it :) Vyras pagamino namelio detalių šablonus, o mažasis valgė pabarstukus - žodžiu prie "statybų" prisidėjome visi :)


O dabar receptas.

Namelio tešlai reikės:
200 g. sviesto
1 kiaušinio
1 didelio šaukšto medaus (ištirpinti pusėje stiklinės vandens)
3 didelių šaukštų cukraus
1 šaukštelio kepimo miltelių
1 šaukštelio cinamono
1 šaukštelio malto imbiero
1 šaukštelio maltų gvazdikėlių (neturėjau gvazdikėlių, tai bėriau pusę šaukštelio maltos kalendros)
Galima berti kakavos, kvapniųjų pipirų - prieskoniai kiekvienam pagal norą :)
400-600 g. miltų
.
Glajui (kuris sulipdo namelio sienas) reikės:
1 kiaušinio baltymo
Daug sukraus pudros
Šlakelio citrinos sulčių
.
Gaminame:
Supjaustome mažais gabalėliais sviestą, suberiame cukrų ir ištriname šakute. Aš nesistengiu, kad masė būtų vientisa, vistiek paskui viskas susiminko. Pilame ištirpintą medų, vėl viską ištriname. Įmušame kiaušinį ir išmaišome. Beriame kepimo miltelius, prieskonius ir miltus. Minkome tešlą. Nežinau, kiek miltų sunaudojau, tiesiog bėriau ir minkiau tol, kol gavosi minkšta, prie rankų nelimpanti tešla. Tešlą trumpam įdėjau į šaldytuvą (kol išploviau indus :), nors to daryti nebūtina.
Tešlą kočiojame maždaug 4-5 milimetrų storio, išpjaustome namo detales ir dedame kepti 180 laipsnių karštyje maždaug 15-20 minučių (ilgiau tikrai nereikia). Iš likusios tešlos kepame sausainėlius :) Man jos liko labai nedaug, kokiems 10 sausainių.


Gaminame glajų:

Atskiriame kiaušinio baltymą ir išplakame jį iki putų. Tam naudojau senovinį prietaisą - spiralę, mikserio tikrai nereikia :) Įspaudžiame šiek tiek citrinos sulčių. O tada dedame cukraus pudrą ir maišome. Cukraus pudros reikia tiek, kad masė gautųsi tiršta, bet ne kieta (tokio tirštumo kaip šviežias tįstantis medus). Sunaudojau gal kokių 10 didelių šaukštų pudros.. Sunku pasakyti ir nupasakoti, kaip tai turi atrodyti, reikia daryti intuityviai.. :)

Klijuojame iš karto, kadangi glajus sustingsta per kokias 15-20 minučių. Klijuojant reikia šiek tiek prilaikyti sienas, kad nors truputėlį sustingtų glajus ir jos nevirstų į šonus. Tada klijuoti stogą. Stogą reikia prilaikyti, kad nenučiuožtų žemyn (kokias 5 minutes, paskui jis laikosi pats) Papuošti pabarstukais, ar saldainiais ar dar kuo nors :)
Patarimas: glajumis puošti sienas ir stogą patogiau prieš klijuojant namą. Dar būtų labai pravertęs "kulinarinis švirkštas", bet tokio daikto neturiu ir nesiruošiu turėti, todėl glajų tepiau tiesiog arbatiniu šaukšteliu. Pavyko kuo puikiausiai. Ir dar apie cukraus pudrą.. Parduotuvėje tokio dalyko neradau, bet mano anyta - protinga moteris - ji cukraus pudrą pasigamina pati, tiesiog mala cukrų senovinėje kavos malimo mašinėlėje :) Tą pačią mašinėlę panaudojau ir aš, tik buvo bėda, nes jos kištukas netiko mūsų rozetėms, bet mano vyras sumeistravo tinkamą kištuką ir praktiškai išgelbėjo Kalėdas :)

Žodžiu, namelis stovi, o aš labai didžiuojuosi savimi :))))

11 komentarų:

  1. Anonimiškasgruodžio 17, 2009

    Nu labai grazus darbelis, reiks ir mums kitais metais ne tik sausainius, bet ir visa nameli pastatyti :) Jonas

    AtsakytiPanaikinti
  2. Anonimiškasgruodžio 10, 2010

    glajų tepiau tiesiog arbatiniu šaukšteliu. Pavyko kuo puikiausiai. - nepasakyciau.

    AtsakytiPanaikinti
  3. Anonimiškasgruodžio 11, 2010

    labai labai fainas ir man reikes toki pasigaminti

    AtsakytiPanaikinti
  4. Anonimiškasgruodžio 20, 2010

    Nuostabus namukas!Labai primena artejancias kaledas (: !Bandysiu ir as pasigamint!

    AtsakytiPanaikinti
  5. Anonimiškasgruodžio 23, 2011

    Kokio mazdaug dydzio gaunas:-)

    AtsakytiPanaikinti
  6. sunku nupasakot ta dydi.. na toks mazdaug plastakos ilgio ir dvieju plastaku aukscio. Nedidelis.

    AtsakytiPanaikinti
  7. Anonimiškasgruodžio 22, 2012

    Atsiprašau, bet atrodo kaip greito darbo rezultatas. Gaminant imbierinius namelius reikia daug kruopštumo ir laiko, bet čia paprasčiausias tep lept.

    AtsakytiPanaikinti
  8. O man atrodo, kad jis nuostabus :)

    AtsakytiPanaikinti
  9. Anonimiškasgruodžio 23, 2012

    Ir man jis atrodo nuostabiai. O dar aprasyta taip, kad, tikiuosi, ir mums su savo penkiamete, kuri vis spirga: kada, kada, kada darysime namely, pavyks ji issikepti dar sioms Kaledoms;)

    Irena

    AtsakytiPanaikinti
  10. Man irgi atrodi tep lep ir viskas.....Dareme nameli tai mums su dukra graziau isejo:)

    AtsakytiPanaikinti
  11. Tai ir sveikinu jus su dukra, kas esate tokios kruopščios ir tvarkingos. Linku kitais metais atsipalaiduoti ir į viską žiūrėti žaismingiau ;)

    AtsakytiPanaikinti